Розвиток мовлення з елементами грамоти і використанням ейдетичних прийомів |
ПРИЙОМИ ФОРМУВАННЯ ПРАВИЛЬНОЇ ВИМОВИ ФОНЕМ У ДІТЕЙ В статті подано характеристику прийомів постановки звуків мовлення у дітей, визначені в залежності від рівня та особливостей недорозвитку артикуляційної моторики та дихання варіанти комбінації прийомів з метою постановки звука -а-. Ключові слова: постановка звуків мовлення, артикуляційна вправа, дихальна вправа, логопедичний зонд, вада вимови фонеми. В статье представлена характеристика приёмов постановки звуков речи у детей, варианты комбинации приёмов, определённые с целью постановки фонемы -а- для проведения коррекции у детей с разным уровнем и особенностями недоразвития артикуляционной моторики и дыхания. Ключевые слова: постановка звуков речи, артикуляционное упражнение, дыхательное упражнение, логопедический зонд, нарушение произношения фонем. Результати аналізу наукової літератури (Є. Вінарская, С. Ляпідєвський, О. Правдіна, І. Єрмакова, Г. Чіркіна, М. Хватцев та інші) з логопедії показують, що є три групи дітей, у яких найбільш виражено порушеним є фонетичний бік мовлення - це діти з дислалією, ринолалією і дизартрією. Визначено, що порушення у цих дітей вимови фонем зумовлені різними причинами: функціональною слабкістю, яка виникає в нервово-м'язовому комплексі периферичного відділу мовленнєвого апарату (при дислалії, ринолалії), порушеннями будови периферійних органів артикуляції (при дислалії, ринолалії), вадами рухів периферійного мовленнєвого апарату, викликаними патологіями центрального або периферійного відділів нервової системи (при дизартрії, складній дислалії). На сучасному етапі з набуттям впливу на розвиток логопедії таких наук, як нейропсихологія та психолінгвістика (завдяки працям таких науковців, як Б. Гріншпун, Г. Іпполітова, Є. Мастюкова, О. Ревуцькі, М. Савченко, Є. Соботович, В. Тарасун, М. Шеремет та інших) були сформовані і нові підходи до аналізування як структури порушення мовлення при дислалії, ринолалії та дизартрії, так і причин його виникнення та механізмів протікання, в результаті |
Удосконалення мовлення дітей старшого дошкільного віку шляхом використання ілюстрацій |
ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ |
РОЗВИТОК ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ |
Рекомендовано педагогічною радою Лозівського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) комбінованого типу № 13 «Росинка» Лозівської міської ради Харківської області Протокол № 3 від 21.11.2013р. |