Використання інноваційних технологій при розв’язанні проблеми мовленнєвого та креативного розвитку дошкільнят
            Сучасний освітній процес, впровадження Базової програми вимагають від педагогій нового підходу до своєї діяльності, впровадження новітніх форм, методів і технологій виховання, розвитку і навчання дітей.  Сучасний дошкільний навчальний заклад – це місце, де дитина отримує досвід широкої емоційно-практичної взаємодії з дорослими й однолітками у найбільш важливих для її розвитку сферах життя. Тому педагоги всі свої зусилля спрямовують на забезпечення відповідних умов для становлення життєво компетентної, самосвідомої, творчої особистості. Керуючись у своїй роботі принципом особистійсно орієнтованого підходу до виховання дітей, наші педагоги широко використовують і творчо опрацьовують інноваційні освітні технології.
               Заняттям з розвитку зв’язного мовлення дітей  в усіх чинних сьогодні програмах з дошкільного виховання надається приорітетне значення. Увесь педагогічний процес ґрунтується на особистісно орієнтованій моделі виховання. Серед форм роботи з дітьми переважають заняття – гра, міні заняття, дидактичні ігри для розвитку уяви та словотворення, розповідання зі складанням схем та моделей. Велика увага у процесі мовленнєвого розвитку дітей приділяється розвитку дрібної моторики пальців рук, дихальним вправам, вправам на релаксацію, читанню віршів з руховим супроводом, логоритміці.
               Діти, навчені вільно висловлюватись, логічно будувати усні розповіді, порівняно легко навчаються робити це й письмово. Що легше дитині вдається усний монолог, то вправніше вона відтворить його на письмі. Таким чином, базою для успішного письмового висловлювання думок у шкільні роки є розвиток мовлення дитини ще до того, як вона піде до школи.
              Показниками результативності використання інноваційних технологій у вихованні й розвитку малят є добра готовність дітей до школи та подальшого життя.
 
Категорія: новинки | Переглядів: 713 | Додав: Муха | Дата: 03.04.2016 | Коментарі (0)

МЕТОДИКИ!!! ВЧИМО ДИТИНУ ЧИТАТИ
 
Про те, як навчити дитину-дошкільника читати, краще всього задуматися задовго до школи. У школах, як правило, немає того індивідуального та ігрового підходу до кожного учня. Адже якщо маляті не цікаво, то так взагалі можна відбити всю охоту навчитися читати. Погодьтеся, не райдужна перспектива. Тому, щоб у майбутньому не мучитися, змушуючи дитину прочитати хоч одну книжку, пропонуємо вам самостійно зайнятися підготовкою свого дошкільника до читання.
Коротко розповімо про методики навчання дошкільнят читання.
Методика Н.А. Зайцева (методика читання по складах)
Займатися навчанням з дитиною за цією системою можна починати вже з 2 років, але тому навчальний матеріал в даній методиці – це кубики, то можна зацікавити ними дитини та молодших. У чому сенс даного методу? Діти все схоплюють набагато швидше, коли підносиш їм інформацію в ігровій формі. Тому Зайцев придумав зробити кубики, які були б різними за розмірами, кольорами, звукам (різне звучання виходить за рахунок різних наповнювачів). Здавалося б – нічого особливого, але саме ці відмінності між кубиками з буквами допомагають дитині відчути різницю всіх звуків, дозволяючи позбавити себе від непотрібної в даний момент інформації про твердість, гласності, згідно і іншому.
Методика Марії Монтессорі
М. Монтессорі вважає, що простіше буде навчити дошкільнят виразного читання, якщо спочатку навчити їх писати. Звичайно, все відбувається в легкій і цікавій ігровій формі: діти вирізають букви з шорсткою папери, малюють їх на манній крупі, обводять різні яскраві трафарети, а незабаром вже пишуть цілі слова і пропозиції.
Методика Глена Домана
«У рік дитини легше навчити читати, ніж у два, а в два – легше, ніж в три!» – Це слова самого автора цієї методики, вся основа якої полягає в тому, щоб показувати дитині картки з написаними на них цілими словами. За допомогою фотографічної особливості нашої пам'яті дитина самостійно починає розрізняти букви, а пізніше вже і читати. До речі, книги для читання дошкільнятам Г. Доман радить використовувати спеціальні. На цих книжках текст розташований окремо від картинки, а на сторінці повинно бути не більше одного речення.
Відразу скажемо, що це найдовша методика з навчання читання, але вона, також як і попередні, відмінно працює.
Читання по складах для дошкільнят
Якщо вам не підходять перераховані методики, то розповімо вам ще один простий і дієвий спосіб навчання читанню по складах дошкільнят.
  1. Починаємо вчити букви. Після того, як дитина запам'ятає їх і зможе скласти з тих же кубиків або магнітиків, написане вами слово, переходимо до наступного етапу.
  2. Приблизно протягом місяця по 10-15 хвилин на день читаємо дитині буквар, водячи своїм пальцем або указкою по буквах. Незабаром можна водити по буквах вже і пальчиком малюка. Після такої підготовки приступаємо до самого навчання.
  3. Читаємо склад самі, а після цього просимо «учня» повторити його. Запам'ятайте, діти не розуміють, що «М» і «А» разом дають склад «МА». Діти це запам'ятовують. Верна приказка: «Повторення – мати навчання». Так що не лінуйтеся, якщо малюк не може вам назвати склад, повторюйте його самі.
Яку б техніку читання для дошкільнят ви не вибрали, ніколи не забувайте про доброзичливість. Дитині має бути цікаво вчитися читати. Ну а для підтримки дитячого інтересу вам у поміч величезний асортимент магазинів: яскраві букварі, різноманітні кубики, картки, магніти. Майбутнє дитини, рівень освіти та духовного розвитку в ваших руках, головне не пропускайте потрібний момент.
 
 
Категорія: новинки | Переглядів: 438 | Додав: Муха | Дата: 03.04.2016 | Коментарі (0)

« 1 2 ... 19 20 21