Поняття і класифікація аутизму Науково-теоретичні основи
Поняття і класифікація аутизму
Науково-теоретичні основи
Згідно з МКХ-10, аутистичні синдроми введені в підрозділ «Загальні розлади розвитку» розділу «Порушення психологічного розвитку». Їх класифіковано:
F84Загальні розлади розвитку
Розлади, що належать до цієї групи, характеризуються якісними відхиленнями в реципрокних соціальних взаємодіях і в способах комунікації, а також обмеженим, стереотипним набором інтересів та занять, які повторюються. Ці якісні аномалії є загальними рисами функціонування індивіда у всіх ситуаціях.
За бажанням можна застосовувати додатковий код для позначення будь-якого супутнього захворювання чи розумової відсталості.
F84.0Дитячий аутизм
Цей вид загального розладу розвитку визначається наявністю патологічного і (чи) порушеного розвитку, який вперше виявляється у віці до трьох років, і є характерним типом аномального функціонування у всіх трьох таких сферах: реципрокна соціальна взаємодія; комунікація; поведінка (простежується обмежений набір її стереотипних форм, що повторюються). Крім цих специфічних діагностичних ознак, часто наявні інші – неспецифічні – проблеми, такі як-от страхи (фобії), порушення сну і харчової поведінки, спалахи гніву й агресивність (зокрема і спрямована на себе).
Належать:
аутистичний розлад;
інфантильний аутизм;
інфантильний психоз;
синдром Каннера.
Не належить: аутистична психопатія (F84.5).
F84.1Атиповий аутизм
Цей різновид загального розладу розвитку відрізняється від дитячого аутизму або за часом прояву, або неповною відповідністю вимогам за трьома наборами діагностичних критеріїв. Отже, цей тип вперше проявляється тільки у віці після трьох років і (або) за відсутності достатньо чітких симптомів в одній (або двох) з трьох психопатологічних сфер, необхідних для діагнозу аутизму (а саме: порушення реципрокної соціальної взаємодії, комунікативних навичок і обмежена, стереотипна поведінка, яка повторюється) всупереч наявності характерних аномалій у двох інших сферах (або відповідно в одній з них). Атиповий аутизм найчастіше виникає у дітей з глибокою розумовою відсталістю або з важким специфічним розладом розвитку рецептивного мовлення.
Належить:
атиповий психоз дитячого віку;
розумова відсталість з рисами аутизму.
F84.10Атиповість за часом прояву.
F84.11Атиповість за симптоматикою.
F84.12Атиповість як за часом прояву так і за симптоматикою.
F84.2Синдром Ретта.
F84.5Синдром Аспергера
 
 
Категорія: Аутизм у дітей | Додав: Муха (13.10.2016) | Автор: Поняття і класифікація аутизму Наук
Переглядів: 774 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1
avatar
1 nata2771999 • 11:50, 01.02.2022
Дякую.
avatar