Тема: Кущі. Ягоди.
Мета: Збагачувати активний словник дітей на основі знань і уявлень про навколишнє середовище: закріплювати узагальнювальні слова: ліс, дерева, кущі; учити добирати визначення до цих слів.
Обладнання: набір наочності для вправ.
Хід заняття
І. Організаційний момент (1-2 хв.).
ІІ. Основна частина (15-20 хв.).
1. Повідомлення мети заняття. Бесіда логопеда (1-2 хв.).
2. Логопедична зарядка: Дихальні вправи. Артикуляційна гімнастика: статичні та динамічні вправи. Голосові вправи.
3. Вивчення нового матеріалу:
Лексична сторона мовлення:
Вправа на формування різних рівнів лексичних узагальнень.
Підбір антонімів. “Назви слова протилежні за значенням”. (великий, густий, листяний, темний, хвойний, чистий).
Учити утворювати нові слова — різні частини мови від прикметника та іменника “Давай спробуємо утворити одне слово з двох”: густий і листя – густолистий, дрібнолистий, темнолистий, світлолистий.
Вправа на формування активного словникового запасу.
Розглядання малюнків із зображення дерев, кущів — розширення словникового запасу “Поглянь на малюнки та скажи що там зображено”
Іменники: береза, горобина, гущавина, дерево, дуб, запах, кущі, ліс, ліщина, осика, підлісок, повітря, сосна, тополя, хаща, ялинка.
Дієслова: рости, шуміти, зеленіти, живе, дихає, очищає, шелестіти, шуршати.
Прикметники: березовий, великий, густий, запашне, змішаний, листяний, лісове, сирий, сосновий, темний, хвойний, чисте, ялинковий.
Вправа на розвиток лексичнох системності.