Грамотність і навички критичного мислення
Грамотність і навички критичного мислення Читаючи книги з дитиною дошкільного віку, дуже важливо домагатись від неї повного розуміння тексту. Чим краще ваш малюк розуміє історії й розповіді вже на даному етапі свого вікового розвитку, тим легше йому буде навчитись читати й писати в майбутньому. Щоби по-справжньому зрозуміти твір, дитина повинна виходити за рамки того, що написано на сторінках або відображено на ілюстраціях; інакше кажучи, дитина повинна використовувати навички критичного мислення. Що таке критичне мислення? Критичне мислення передбачає використання дитиною своїх знань і досвіду, а також навичок вирішення завдань і проблем з такими цілями:
Розуміння розповіді приходить у процесі обговорення Якщо ваша дитина просто слухає розповідь і при цьому дуже мало висловлюється, вона навряд чи зможе розвинути й використовувати навички критичного мислення, необхідні для розуміння змісту даного тексту. Даний тип мислення розвивається під час діалогів, дискусій, тобто тоді, коли у процесі обговорення дитина спирається на власний досвід і навички вирішення проблем. Пам'ятайте про те, що кожну книгу, яку ви читаєте разом з дитиною, необхідно детально обговорювати. Робіть паузи під час читання, щоби порозмовляти про те, що цікавить вашу дитину, а також за кілька хвилин після закінчення обговорюйте з нею твір у цілому. Як спонукати дитину мислити критично Під час обговорення оповіді тримайте в пам’яті чотири пункти, які покликані допомогти дитині натренувати навички критичного мислення й поглибити розуміння даного твору. 1. Досвід – пов'яжіть розповідь зі знаннями й досвідом вашої дитини Коли ви пов'язуєте прочитане з тим, що ваша дитина вже знає або випробувала на собі, то допомагаєте їй краще зрозуміти точку зору й погляди персонажа, а також те, чому він думає й діє певним чином.
Дитині важливо розуміти не тільки те, що відбувається в оповіданні, а й те, чому це відбувається. Так вона розвиває розуміння причинно-наслідкових зв'язків і мотивацію кожного з персонажів книги.
Щоби зрозуміти історію, ваша дитина повинна зрозуміти проблему, яку в ній треба вирішити. Вміння самостійно визначати проблему та придумувати можливі варіанти вирішення розвиває в дитини корисні навички, які знадобляться їй пізніше, при самостійному аналізі текстів.
Активний читач використовує свої знання й досвід, щоби пророкувати подальший розвиток сюжету. Діти, яких заохочують робити припущення про те, що станеться далі, знаходять звичку в усьому шукати сенс, що, власне, і є метою читання.
| |
| |
Переглядів: 550 | |
Всього коментарів: 0 | |