МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ В ДИДАКТИЧНИХ ІГРАХ НА ЗАНЯТТЯХ З РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ
Дидактична гра - одна із форм навчального впливу дорослого на дитину. В дидактичній грі створюються такі умови, в яких кожна дитина отримує можливість самостійно діяти в певній ситуації чи з певними предметами, набуваючи власного дійового і чуттєвого досвіду. Це надзвичайно важливо для дітей з вадами мовлення.
Дидактичні ігри, як адекватний віковим особливостям дітей засіб, використовуються не тільки на корекційних фронтальних і індивідуальних заняттях, на прогулянках, а у всій системі корекційно-виховної роботи з дітьми. Роль педагога у дидактичній грі подвійна: з однієї сторони він керує пізнавальним процесом, організовує навчання дітей, з іншої - виконує роль учасника гри, партнера, направляє кожну дитину на виконання ігрових дій, а при необхідності дає зразок поведінки у грі. В процесі дидактичної гри логопед розвиває мовленнєву активність дітей, заохочує правильні відповіді на поставлені запитання, виховує витримку.
Розглядаючи питання про роль мовних ігор в логопедичній роботі професор М.Ю. Хватцев вказує, що вони сприяють:
- співдружності педагога з дитиною;
- активній увазі до мови;
- бажанню оволодіти тими чи іншими мовними навичками;
- руйнуванню старих і набуванню нових навичок мовлення;
- застосуванню нових мовних навичок у повсякденному житті.
Використання дидактичних ігор в корекційній роботі з дітьми, які мають вади мовлення, дає можливість:
- забезпечити психологічний комфорт на занятті;
- забезпечити розвиток емоційно-вольової сфери дітей, їх морально-вольових якостей;
- активізувати і відновити вищі психічні функції;
- поліпшити слухову увагу і пам'ять, підвищити швидкість запам'ятовування;
- підвищити мовленнєву мотивацію;
- поліпшити мовленнєвий розвиток.
ЛІТЕРАТУРА
1. Золотоверх В. Ігротерапія як засіб подолання порушень у дітей з особливостями психофізичного розвитку// Дефектологія. - 2004. -№4. - С. 18-22.
2. Федоренко Л.П., Фомичева Г.А. и др. Методика развития речи детей дошкольного возраста. - М.: Просвещение, 1984.
3. Филичева Т.Б., Чевелева Н.А. Логопедическая работа в специальном детском саду: - М.: Просвещение, 1987.
4. Швайко Г.С. Игры и игровые упражнения для развития речи. -М.: Просвещение, 1988.
|