ПРИЧИНИ ТА КОМЛЕКСНИЙ ПІДХІД ПОДОЛАННЯ ЗАЇКАННЯ
ПРИЧИНИ ТА КОМЛЕКСНИЙ ПІДХІД ПОДОЛАННЯ ЗАЇКАННЯ Стаття порушує досить складну проблему заїкання в дітей дошкільного віку, пропонує заходи для подолання цього розладу мови. Стане в пригоді вчителям-логопедам і педагогам дошкільних закладів та загальноосвітніх шкіл, батькам, діти яких страждають на заїкання. Мовлення ж розвиватиметься тоді, коли розвиваються знання дитини про навколишній світ, а також уява, тобто відбувається апелювання до правої півкулі. Тому важливе значення мають вправи, ігри на розвиток уяви, що є в компетенції правої півкулі. За даними ВОЗ, у світі заїкання виявлено в 3—5 % людей. Найбільше поширено це захворювання у розвинутих країнах, де високий рівень урбанізації, забруднення атмосфери, стресів, емоційного напруження. Заїкання виникає у дітей 2-5 років. Дуже важливо своєчасно звернути увагу на цю проблему, тому що у віці 3-7 років найкраще долаються всі мовленнєві вади. Заїкання — порушення темпу, ритму та плавності мови, зумовлене судомним станом м’язів мовленнєвого апарату. Неможливо виокремити якусь одну причину заїкання, оскільки тут поєднана низка чинників. Можна виокремити основу заїкання та «поштовхи», що передують цій патології. Причини заїкання
Теоретично і практично доведено, що повний ефект у виправленні заїкання досягається тільки за умови комплексного підходу. Зупинимося на його основних напрямках. КОМПЛЕКСНИЙ ПІДХІД ДО ПОДОЛАННЯ ЗАЇКАННЯ Медичний вплив Медичний вплив (медикаментозне зміцнення нервової системи) сприяє нормалізації функцій нервової дитини і створює сприятливий фон для логопедичної роботи. Психотерапевтичний вплив Психотерапевтичний вплив (проводять протягом усієї логопедичної роботи) полягає в тому, що дитину постійно переконують, що вона може і має говорити без заїкання; фіксують її увагу на успіхах у напрямку, обов’язково у присутності ровесників або батьків. Психотерапевтичний вплив може бути прямим і опосередкованим. Опосередкована психотерапія — це обстановка, оточення, колектив, ставлення до дитини, режим тощо. Пряму психотерапію проводить логопед на кожному занятті, а за потреби — психолог або психотерапевт на спеціальних заняттях і тренінгах. Логопедичний вплив Логопедичний вплив здійснюють протягом тривалого (8-9 місяців), регулярного, системного курсу занять. Основна мета занять — виховання Навичок правильного, вільного від заїкання мовлення, починаючи з найлегших форм, які не викликають затинань, і закінчуючи складними випадками. Логопед проводить логопедичну ритміку (система різноманітних вправ та ігор із рухами під музику або в поєднанні з мовленням дітей) та роботу над розвитком мовного дихання. Важливим у корекції заїкання є проведення релаксації, за допомогою чого знімають загальну скутість у м’язах обличчя та органів артикуляції, емоційне напруження. Вплив оточуючих на особливість дитини Вплив оточуючих на особливість дитини, на її взаємини із середовищем,. на емоційно-вольову сферу. Здійснюється протягом усього періоду корекційно-виховної роботи. Педагоги, батьки мають виховувати в дитини впевненість у собі, свідомість власної повноцінності, здоровий погляд на дефект мовлення, бажання позбутися його; постійно підтримувати свідомість успіху на кожному етапі занять і переконання, що зрештою успіх буде повним. Ставлення до дітей має бути рівним, лагідним, найменші успіхи дитини потрібно підтримувати. Радимо вжити таких заходів у разі виявлення заїкання:
Джерело: http://ПРИЧИНИ ТА КОМЛЕКСНИЙ ПІДХІД ПОДОЛАННЯ ЗАЇКАННЯ | |
| |
Переглядів: 513 | |
Всього коментарів: 0 | |