Розвиток дрібної моторики рук при підготовці дітей до письма

Розвиток дрібної моторики рук при підготовці дітей до письма
      На даний час рядом досліджень доказано, що розвиток дрібної моторики, пальців рук впливають на становлення дитячого мовлення. Для досягнення бажаного результату ми регулярно проводимо роботу з розвитку моторики пальців рук, виділяючи для цього час на заняттях вихователя і впроцесі режимних процесів.
       Оптимальним вважаємо, використання в указанних цілях фізкультхвилинок. Фізкультхвилинки, як елемент рухової активності пропонується дітям для переключення на інший  вид діяльності, підвищення працездатності, зняття навантаження, пов»заного з сидінням. Якщо проводити пальчикову гімнастику стоячи, приблизно в серединізанять вихователя, така гімнастика сприятиме відразу двом важливим цілям і не буде вимагати додаткового часу.
      Традиційні фізкультхвилинки ми проводимо у поєднанні рухів з мовленням дітей. Для дітей логопедичних груп проговорювання віршів одночасно з рухами володіє рядом переваг: мовлення як би ритмується рухами, робиться більш голосним, чітким і емоційним, а наявність рими позитивно сприяє слуховому сприйманню. Поєднання пальчикових вправ з мовленнєвим супроводом у віршованій формі дозволяє досягти найбільшого навчального ефекту. У ході фізкультхвилинок ми пропонуємо дітям як би «конструювати» з пальців різноманітні предмети і об»єкти. Діти зображують зайців, собак, кішок, дерева і т.д. Така незвичайна гра у дітей викликає яскраво виражений інтерес і емоційний настрій. Це дозволяє максимально мобілізувати їх увагу. Бажання дітей швидко і точно відтворити пальцеву фігуру стимулює запам»ятовування.
     Таким чином включення вправ на розвиток пальцевої моторики у фізкультхвилинки на заняттях вихователя грає позитивну роль у корекційному навчанні дітей з порушенням мовлення дітей. Ми впроваджуємо такі основні види розвитку і удосконалення дрібної моторики:

  1. Щоденна пальчикова гімнастика:

а) вправи виконуються стоячи, не змінюючи вихідне положення рук (перед собою, в сторони, вгору);
б) спеціальні вправи на столі (виконуються сидячи);
2.Тіньовий пальчиковий театр.
3. Вправи з обведення контурів предметів, малювання з трафаретами, клітинках (слухові та зорові диктанти), зафарбовування контурних предметів рівними лініями і крапками, штриховка вертикальна , горизонтальна, з нахилом (вправи виконуються тільки олівцем).
4. Робота з ножицями: розрізання аркуша паперу на частини за зразком, за інструкцією, вирізання знайомих геометричних фігур і нескладних предметів ( м»ячик, будинок, ялинка,...) по контуру і без нього.
5. Малювання нескладних геометричних фігур, предметів, букв у повітрі і на столі ведучою рукою, потім іншою рукою і обома руками разом.
6. Робота з пластиліном (ліплення).
7. Друкування букв у зошиті.
8. Конструювання і робота з мозаїкою.
9. Викладення фігур з сірників, паличок.
10. Масаж і самомасаж пальців рук.
 
 
 



Джерело: http://Розвиток дрібної моторики рук при під
Категорія: РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ | Додав: Муха (26.12.2015) | Автор: Розвиток дрібної моторики рук при п
Переглядів: 863 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar