Рівні мовленнєвого розвитку.
Рівні мовленнєвого розвитку.
 
 
 
  Причини   ЗНМ
          
          Особливості мовлення
      
      Логопедична робота
 
Перший рівень мовленнєвого розвитку.
 
 
 
 
Під час внутрішньоутробного розвитку:
інтоксикації
токсикоз
порушення кровообігу плоду
Під час пологів:
мозкові крововиливи, гематоми
асфіксія
пологові травми
У ранньому віці дитини:
травми голови
Мовлення дитини цілком відсутнє або ж спостерігають лише  невелику кількість звичайних чи «спрощених» слів:
•звуконаслідування: «му» замість корова, «ав» замість собака;
• називання лише одного чи кількох складів слова: «ча» замість чай, «ка» замість каша, «ина» замість машина тощо;
• грубі спотворення складової та звукової структури слова: додавання, пропуски, перестановки складів слова: «бадан» замість барабан тощо;
• спрощення слів до кількох звуків «лісапет» замість велосипед.
У мовленні дітей повністю відсутні речення. У спілкуванні з оточуючими вони віддають перевагу жестам і міміці.
  розвиток експресивного і імпресивного мовлення
  розвиток наслідування
  розвиток зорової та слухової уваги, памяті
 
 
Другий рівень мовленнєвого розвитку.
 
 
Словниковий запас дитини невеликий. У ньому представлені слова різних частин мови: іменники, дієслова, прикметники. Проте цей словник обмежений лише словами повсякденного вжитку. Дитина використовує у мовленні прості речення з 2-3 слів. Однак у їхньому граматичному оформленні вона припускається грубих помилок. А саме:
•неправильне вживання більшості відмінкових закінчень, заміни всіх відмінкових форм називним відмінком;
• пропуски членів речення;
• порушення узгодження прикметників, іменників, дієслів, займенників у роді, числі, відмінку;
• ігнорування прийменників і сполучників.
У звуковимові спостерігається багато помилок, пов’язаних зі спотвореною вимовою звуків, пропусками, перестановками, замінами та змішуванням звуків.
 
 
Розвиток звукової сторони мовлення
Розвиток складової структури
Розвиток просодики (темп, ритм, інтонація)
Розвиток граматичної будови
Накопичення словникового запасу
Розвиток фразового мовлення
 
 
Третій рівень мовленнєвого розвитку.
 
 
 
 
Дитина володіє розгорнутим фразовим  мовленням. Вона може підтримувати розмову, відповісти на запитання, поставлені дорослим, скласти речення і навіть невеличке оповідання за малюнком. Однак відзначається бідність словника: неточності використання слів, переважання у словнику іменників та дієслів за обмеженості прикметників,  прислівників, прийменників, сполучників та інших частин мови. Діти використовують у мовленні переважно прості поширені речення і майже не користуються складними реченнями зі сполучниками. Спостерігається багато помилок граматичного оформлення речень, більшість з яких дитина може виправити, якщо на них звернути її увагу. Звуковимова порушена частково. Трапляються лише окремі вади у вимові найбільш складних звуків, помилки, пов’язані з диференціацією(розрізненням) окремих близьких за звучанням та артикуляцією звуків або ж труднощі автоматизації(вільного, правильного, самостійного використання у мовленні вже поставлених звуків).
 
 
Практичне засвоєння лексичних та граматичних засобів мовлення
Удосконалення зв'язного мовлення
Формування правильної звуковимови
Підготовка до навчання грамоти
 
 
Четвертий рівень мовленнєвого розвитку.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Цей рівень ЗНМ почали виділяти порівняно недавно, оскільки збільшилася кількість дітей з вадами мовлення. Усне мовлення у цілому максимально наближене до норми. Спостерігаються лише поодинокі помилки, пов’язані з неточностями вживання окремих слів, деяких відмінкових закінчень і прийменників, певні помилки словотвору. У дитини спостерігається низький рівень готовності до засвоєння у школі читання, письма та теоретичних знань з рідної мови. Практичне засвоєння лексичних та граматичних засобів мовлення
Удосконалення зв'язного мовлення
Збагачення словника
Підготовка до навчання грамоти

 
 

Категорія: ЗАГАЛЬНЕ НЕДОРОЗВИНЕННЯ МОВЛЕННЯ | Додав: Муха (22.12.2015) | Автор: З чого виготовлено пілотку, якщо
Переглядів: 2067 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 1
avatar
1 chulachka • 22:42, 24.12.2015
рівені=рівні.
avatar